Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 23 listopada 2024 22:28
Reklama dotacje rpo

Neurologiczna kąpiel według Pavla Hubički

Miejski Dom Kultury – Dom Środowisk Twórczych w Łomży zaprasza na otwarcie wystawy "Neurologiczna kąpiel według Pavla Hubički", która odbędzie się 10 czerwca o godz. 18.00 w Galerii Pod Arkadami. Będzie to wystawa towarzysząca Międzynarodowemu Festiwalowi Teatralnemu Walizka.
Neurologiczna kąpiel według Pavla Hubički

Miejski Dom Kultury – Dom Środowisk Twórczych w Łomży zaprasza na otwarcie wystawy "Neurologiczna kąpiel według Pavla Hubički", która odbędzie się 10 czerwca o godz. 18.00 w Galerii Pod Arkadami. Będzie to wystawa towarzysząca Międzynarodowemu Festiwalowi Teatralnemu Walizka.

Pavel Hubička

Absolwent Akademii Sztuk Muzycznych w Pradze na Katedrze Alternatywnego Teatru – Wydziału Scenografii. Profesjonalną karierę zaczął po studiach w Naivnim Divadle Liberec oraz animowanym i trikowym studio w czeskiej telewizji.

 FOTOGALERIA

Od 1990 roku współpracował z czeskim reżyserem Petrem Nosálkiem w ostravskim Divadle Loutek. W Polsce współpracuje z Pawłem Aignerem, Piotrem Klimkiem i Zbigniewem Lisowskim.

Jest autorem ponad 200. teatralnych realizacji scenografii i kostiumów, przede wszystkim w Polsce i Czechach, ale również w Szwecji, Estonii, Rosji, Słowacji, na Węgrzech. Pracuje w teatrach dramatycznych, operowych i lalkowych. Jest autorem kilku projektów teatralnej architektury, np. Teatru Baj Pomorski w Toruniu.

 

"Prezentację scenografii - to jest scenicznych projektów, fragmentów dekoracji, bądź kostiumów, ale także plakatu teatralnego, zawsze uważam za nieco problematyczną, ze względu na jej wyjęcie z kontekstu. Tutaj chodzi wyłącznie o fragment obrazu, z którego możemy po omacku domyślać się całości. Scenografia jest obrazem, w którym możemy odczytać sens tylko w kontekście czasu i interakcji ze zdarzeniami. Można powiedzieć, że czas i jego rytm ożywia scenografię. Reżyseria obrazu scenicznego, jego kinetyczna zmienność i historia są zapowiedzią sensu wyłącznie w kontekście czasu. Staram się pokazać segment scenografii, w którym zjawisko czasu a’priori jest zawarte w samym temacie. W przestrzeni stworzony dla teatru Grupa Concidentia do przedstawienia Stanisława Lema „Murdas. Bajka”, czas jest kodowany od samego początku jako przeznaczenie i nieuchronny los. Czas jest tutaj stryczkiem i pułapką dla siebie samego. Nie ma to jak kąpiel pod wysokim napięciem..."

 

Pavel Hubička


Podziel się
Oceń

Komentarze

Reklama